قیمت برنج هاشمی ۹۹ در جدول زیر قرار دارد. این نرخ بروز بوده و مربوط به برنج هاشمی درجه یک و فوق اعلاء گیلان است.

قیمت برنج هاشمی

قیمت برنج هاشمی سال ۹۹

قیمت برنج هاشمی سال ۹۹ پس از برداشت در مرداد ماه از ۲۴ هزار تومان شروع شد. قیمت امروز آن به چیزی که در جدول ملاحظه می کنید رسیده است. این افزایش قیمت شدید نسبت به سال گذشته دلایل زیادی دارد.
دلایل اصلی افزایش قیمت برنج هاشمی در سال ۹۹ عبارتند از:

  • افزایش مخارج کشاورزان
  • افزایش تقاضا برای برنج در بازار
  • ورود سرمایه گذاران جدید در بازار برنج
  • کمبود برنج خارجی و بالا بودن قیمت آن

قیمت برنج هاشمی 99

قیمت برنج هاشمی امروز

یک فروشگاه دار باید قیمت امروز برنج را بداند. اگر از قیمت روز خبر نداشته باشد و برنجی که خریده است را ارزان بفروشد و برای خرید مجدد با قیمت بالا رو به رو شود در واقع سرمایه اش کوچک شده و ضرر کرده است.
حال در ایران که مداوم قیمت ها نوسان دارند و بالا می روند این ضرر کردن های پشت سر هم یک مغازه دار را نابود می کند. پس بهتر است نرخ امروز برنج را بداند و برنج هاشمی یا هر برنج دیگری که معامله می کند را به قیمت بفروشد.
البته یک فروشگاه دار زرنگ و باهوش با دانستن قیمت روز برنج هاشمی می تواند تا حد نزدیکی قیمت سایر برنج ها را هم حدس بزند. زیرا اکثر برنج های ایرانی با توجه به مزنه برنج هاشمی نرخ گذاری می شوند.

قیمت برنج هاشمی آستانه اشرفیه

شاید برخی به اشتباه فکر کنند که قیمت برنج هاشمی آستانه اشرفیه از برنج هاشمی سایر مناطق بیشتر است و محصولی که در این منطقه کشت می شود رقیب ندارد.
اما جالب است بدانید در خمام برنج هاشمی دانه بلند تری برداشت می شود که در تمام شمال کشور بی نظیر بوده و قیمت بالاتری نیز دارد. برخی از کسبه برنج هاشمی خمام را به جای دم سیاه نیز میفروشند.

قیمت برنج هاشمی

قیمت برنج هاشمی درجه یک گیلان

قیمت برنج هاشمی درجه یک گیلان از برنج هاشمی مازندران (طارم هاشمی) بالاتر است. زیرا کیفیت برنج هاشمی گیلان بهتر است و مشتریان بیشتری دارد. به طوری کلی برنج گیلان از برنج مازندران بهتر و با کیفبت تر است.
صحت این گفته ما را زمانی متوجه می شوید که از شهر هایی مثل چالوس، متل قو، شهسوار و رامسر عبور کنید. این شهر ها با اینکه جزء استان مازندران هستند اما برنج فروشی هایشان با تابلوی برنج گیلان خود را به مشتریان معرفی میکنند.

قیمت برنج هاشمی اعلاء

روی کیسه های برنج کلمات قشنگ زیاد می نویسند. اعلاء و فوق اعلاء نیز از همین کلمات قشنگ هستند. مردم این کلمات را دوست دارند. اینگونه وقتی روی کیسه برنج چنین کلماتی می بینند فکر میکنند برنج بهتری است.
اینگونه مصرف کننده حاضر است بابت برنج پول بیشتری بدهد. در واقع این ها همه بازی با کلمات است. مزنه برنج هاشمی چیزی جز مقدار درج شده در جدول بالا نیست. برنج هاشمی اعلاء یا درجه یک یا ممتاز و… فرقی با هم نمیکنند.

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست